Traktor Claas Axion - Aby mohly byť stanovené nové meradlá, musia byť niekedy zrušené staré pravidlá.
Svetový výrobca žacej techniky CLAAS pozná, ako málokto, aké pravidlá v poľnohospodárstve rozhodujú. Najvyššia miera komfortu, mimoriadna mnohostrannosť použitia, premyslené technológie a v neposlednom rade veľká hospodárnosť - to sú určujúci činitelia, s ktorými je nutné počítať.
Pre všetky tieto oblasti stanovil CLAAS v minulosti už niekoľkokrát nové meradlá a definoval nové pravidlá. Tak to má zostať aj v budúcnosti. Najlepším príkladom je nový AXION. Traktor s prekvapujúcimi výkonovými vlastnosťami. Na objednávku aj s CMATIC, novou variantou prevodovky s plynulým radením, ktorá presviedča úplne nadštandardným komfortom.
Motor
Veľa koní pod kapotou a 30 koní v rezerve.
CLAAS POWER MANAGEMENT - CPM
Špičkové typy traktorov AXION 810, 820, 840 a AXION 850 sú vybavené inovovaným systémom CLAAS POWER MANAGEMENT. V závislosti na požadovanom ťahovom výkone, výkonu vývodového hriadeľa alebo odberu hydraulického výkonu je postupne uvoľňované až 30k výkonu motora.
Navýšenie výkonu motora prebieha na základe merania otáčok motora, krútiaceho momentu motora, pojazdovej rýchlosti a polohe akcelerátora v šiestich krokoch s maximálnym navýšením až 30 k. Kľúčové je práve uvoľnenie vyššieho výkonu pri ťažkých ťahových prácach, keď sa dokonale využije výborný pomer výkonu motora (od 45 kg / kW) a okamžitej hmotnosti traktora na dosiahnutie vyššej výkonnosti pri súčasnom znížení spotreby paliva.
Pre variant HEXASHIFT:
* Je zaradený prevodový stupeň v rýchlostnej skupine C alebo D (C1 = 8 km / h pri otáčkach 1900 min-1).
* Pri odbere hydraulického výkonu.
* Pri odbere výkonu vývodovým hriadeľom.
Pre variant CMATIC:
* Pojazdová rýchlosť nad 15 km / h.
* Pri odbere hydraulického výkonu.
* Pri odbere výkonu vývodovým hriadeľom.
Riadiaca jednotka motora dokáže uvoľňovať výkon motora postupne podľa záťaže. Prídavný výkon Boost ju pritom uvoľňuje pomocou CTZ v šiestich krokoch. Tak nie je nikdy uvoľneného viac výkonu, než je skutočne potrebné.
Šesťvalcový motor DPS 6,8 l
* Spĺňa normu TIER 3 pre spaliny.
* 4-ventilové hlavy valcov.
* Chladenie plniaceho vzduchu.
* Až 43% nárast krútiaceho momentu.
* Moderné technológie CPM Boost.
* Až 13 k navýšeniu výkonu.
* Elektronická regulácia.
* Interval výmeny oleja 500 hodín.
HEXASHIFT - automatická prevodovka
Automaticky optimálna rýchlosť pohonu. Bez ohľadu na to, čo práve robíte.
Najjemnejšia podpora prvotriednou technikou. Lebo HEXASHIFT a DRIVESTICK Vám umožní radiť 6 prevodových stupňov pod zaťažením a 4 automatizované rýchlostné skupiny neuveriteľne ľahko, len špičkami prstov. Alebo automaticky s automatikou radenia HEXACTIV.
Prevodovka HEXASHIFT sa vyznačuje zreteľnými prednosťami:
* Radenie rýchlostných skupín už bezo spojky.
* Priaznivé rozdelenie prevodových stupňov v hlavnom pracovnom rozsahu.
* Plne automatizované radenie s automatikou radenia HEXACTIV.
* Veľká miera účinnosti na poli i na pozemných komunikáciách pre nízku spotrebu paliva.
* Voliteľne plazivé prevodové stupne pre pojazdové rýchlosti do 400m / h.
* Komfortné možnosti nastavenia s ovládacím panelom CEBIS alebo CIS.
* Mimoriadny komfort obsluhy s DRIVESTICK.
* Riadenie činnosti motora a prevodovky pre jemný priebeh radenia rýchlostných skupín a prevodových stupňov Powershift.
Bez ohľadu na to, či sa rozhodnete pre pojazdnú rýchlosť 40 km / h alebo 50 km / h:
* Odstupňovanie pojazdových rýchlostí zostáva v dolných skupinách A až C približne rovnaké. Tak máte na poli vždy v hlavnom pracovnom rozsahu k dispozícii dostatok prevodových stupňov.
* Takmer všetko v zelenom rozsahu! 80% všetkých poľnohospodárskych prác sa môže uskutočniť bez zmeny rýchlostnej skupiny.
Nechajte radiť AXION. Vy musíte plniť dôležitejšie úlohy
Atraktívne novinky HEXASHIFT v traktora AXION:
1. Rozjazdový prevodový stupeň je možné individuálne nastaviť na ovládacom paneli CEBIS alebo CIS.
2. Plynulé prestavenie časových bodov radenia pre automatický systém radenia v novom CEBIS alebo CIS.
3. Modulácia radenia zmeny smeru jazdy REVERSHIFT môže byť zmenená v ponuke CEBIS alebo CIS.
4. Voľne programovateľný prevodový stupeň pre manévrovanie na úvrati aktivujete stlačením DRIVESTICK.
Tri rôzne stratégie jazdy
1. Manuálne radenie
Režim:
* Stlačený spínač so symbolom pluhu (režim pre prácu na poli).
* Spínač HEXACTIV nie je stlačený.
* Radenie
* Radenie rýchlostných skupín stlačením DRIVESTICK.
* Radenie prevodových stupňov (1-6) pod zaťažením len dotykom DRIVESTICK.
2. Prevodové stupne radené pod zaťažením automaticky, rýchlostné skupiny manuálne
Režim:
* Stlačený spínač so symbolom pluhu (režim pre prácu na poli).
* Tlačidlo HEXACTIV je stlačené.
* Radenie
* Radenie rýchlostných skupín (AD) stlačením DRIVESTICK.
* Radenie prevodových stupňov pod zaťažením automaticky.
3. Radenie prevodových stupňov pod zaťažením a rýchlostných skupín automaticky
Režim:
* Spínač so symbolom pluhu nie je stlačený (režim pre jazdu na pozemných komunikáciách).
* Tlačidlo HEXACTIV je stlačené. • Triedenie • Radenie rýchlostných skupín automaticky.
* Radenie prevodových stupňov pod zaťažením automaticky.
* Manuálny zásah pre radenie s DRIVESTICK je kedykoľvek možné i v automatickom režime.
CMATIC - plynulá (bezstupňová) prevodovka
Presný na poli, hospodárny na pozemnej komunikácii a stále ten najvyšší jazdný komfort.
CMATIC: Najkomfortnejší variant prevodovky CLAAS
Prevodovka CMATIC s plynulým radením prevodových stupňov umožňuje úplne ojedinelý jazdný komfort. Jedným zošliapnutím pedálu dodávky paliva dosiahnete pojazdové rýchlosti. Otáčky motora a prevodový pomer sa automaticky prispôsobia, aby AXION mohol pri minimálnej spotrebe paliva odovzdávať čo najvyšší výkon.
Prednosti prevodovky CLAAS CMATIC:
* Plne automatické riadenie motora / prevodovky.
* Prevodový pomer je automaticky volený tak, aby spotreba paliva bola čo najnižšia.
* Veľká účinnosť prevodovky, pretože hydrostaticky je prenášaná len malá časť sily.
* Aktívna regulácia pokojového stavu je veľmi komfortna, pretože AXION sa aj vo svahu zastaví bez použitia brzdy.
* Minimálna rýchlosť 50 m / h pri menovitých otáčkach pre najnižšiu pojazdovú rýchlosť.
* Komfortné nastavenie prevodovky pomocou CEBIS.
* Vysoká úroveň jazdného komfortu vďaka aktivácii DRIVESTICK.
* Stále vhodne prispôsobená pojazdová rýchlosť.
Prevodovka CMATIC s plynulým radením prevodových stupňov umožňuje vždy tú najvhodnejšiu pojazdnú rýchlosť, bez ohľadu na práve vykonávanú prácu.
Nový CMATIC
Plynulé radenie prevodových stupňov s prispôsobením každej pracovnej situácii.
1. Režim AUTOMOTIVE
* Zrýchlenie pomocou pedálu dodávky paliva.
* Automatické riadenie motora / prevodovky pre malú spotrebu paliva.
* Spätné posunutie DRIVESTICK pre využitie brzdného účinku motora na svahu.
* Správny režim pre všetky účely prepravy.
2. Režim DRIVESTICK
* Zrýchlenie / spomalenie pomocou DRIVESTICK.
* Automatické riadenie motora / prevodovky pre malú spotrebu paliva.
* Správny režim pre nastavenie presnej rýchlosti.
3. Režim Manuálne
* Regulácia otáčok motora: pedálom alebo ručným ovládačom dodávky paliva.
* Prevodový pomer: DRIVESTICK.
* Vodič môže prevodový pomer prestaviť nezávisle na otáčkach motora.
Aktivácia tempomatu pomocou DRIVESTICK.
Voľba rýchlostného rozsahu na viac funkčnej lakťovej opierke
Pojazdové ústrojenstvo
Skvelá kombinácia kompaktnosti a sily
Krátka celková dĺžka pre:
* Dobrú obratnosť
* Krátku dĺžku súpravy na pozemnej komunikácii
* Dobrý rozhľad
* Dobré vedenie čelne pripojeného náradia
Veľký rázvor náprav pre:
* Vysokú mieru jazdného komfortu
* Stabilnú jazdu v priamej línii
* Väčšiu ťahovú silu vďaka lepšiemu rozloženiu hmotnosti
* Priaznivú a bezpečnú situáciu na pozemnej komunikácii
* Väčšiu zdvíhaciu silu vďaka lepšiemu rozloženiu hmotnosti
Široký rozsah použitia
Až 260k úžitkového motora výkonu:
* Pri rýchlosti pre spracovanie pôdy od 8km / h
* Pri výseve - náročná práca vývodového hriadeľa
* Pri prepravných prácach
* Pri lisovaní
Nízke výkonové zaťaženie:
* Pre nízku spotrebu paliva pri ľahších prácach
* Pre malý merný tlak na pôdu pri kultivačných prácach
* Pre dynamiku pri preprave na pozemných komunikáciách
* Výkonové zaťaženie môže byť zvýšené prídavnou záťažou, ak je požadovaná väčšia ťahová sila
* Pre veľké úžitkové zaťaženie
* Rozloženie hmotnosti vpredu / vzadu 48% / 52%
Ako veľká má byť hmotnosť pri nasadení, to posúdite najlepšie vy sami
Využite možnosti ťahovej sily ukrytej v novom AXION:
* Pneumatiky zadných kolies o priemere až 2,05 m
* Závažia o hmotnosti až 700 kg na jedno zadné koleso
* Vysoká účinnosť podvozku na základe optimalizácie prevodovky a zadnej nápravy
* Priaznivé rozloženie hmotnosti vďaka veľkému rázvoru kolies
* Čelná záťaž až 1,5 t z výroby
Zvýšte hospodárnosť kultivačných prác a prepravy na pozemných komunikáciách:
* Maximálna pojazdová rýchlosť 50 km / h ako voliteľné vybavenie (nie je k dispozícii v niektorých krajinách)
* Vysoká účinnosť prevodovky
* Priaznivé hodnoty spotreby paliva i v rozsahu malého zaťaženia
* Veľká miera jazdného komfortu. • Znížené otáčky pri pojazdovej rýchlosti 40km/ha 50km / h
* Hmotnosť na jednotku výkonu od 33kg / k (45kg/kW)
Traktor nemôže nikdy vyvinúť viac ťahovej sily, než sám váži. Pri ťahových prácach si môže AXION vďaka prídavnému závažiu dovoliť ešte oveľa viac.
Dôvod:
V dôsledku trecieho spojenia medzi pneumatikou a povrchom terénu môže do ťahovej sily prejsť len určitá časť vlastnej hmotnosti traktora. Čím väčšia je hmotnosť traktora, tým viac ťahovej sily môže byť vyvinutej.
Zdvíhacie zariadenie
Úplne integrované čelné zdvíhacie závesy. A priamo od výrobcu.
Pri vývoji traktora AXION sa už spočiatku počítalo s úplne integrovaným čelným zdvíhacím závesom o zdvíhacej sile až 5,4 t a s čelným vývodovým hriadeľom. Tento variant vybavenia sa preto dodáva už z výroby a na rozdiel od obvyklých riešení postupného dovybavenia sa vyznačuje mnohými prednosťami.
Zdvíhací záves premyslený do detailu
Výhody integrovaného predného zdvíhacieho závesu:
* Dokonalé vedenie sily v traktore
* Veľká zdvíhacia sila
* Vstavané hydraulické a elektrické prípojky
* 2 voliteľné varianty zdvíhacej sily (3,3 t a 5,4 t)
* Vstavané externé ovládanie zdvíhacieho závesu
* Voliteľná polohová regulácia
* Nie je potrebné objednávať ďalšiu výbavu u predajcu
* Sériovo s tlmením vibrácií
Koncepcia ovládania zadnej hydraulickej sústavy vyvinutá špeciálne pre AXION je dôsledne orientovaná na požiadavky praxe:
* Silová regulácia
* Polohová regulácia
* Regulácia prešmykovania (voliteľné vybavenie)
* Jednoduché ovládanie
* Automatické zapínanie pohonu vývodového hriadeľa
Hydraulika / Vývodový hriadeľ
Pre každé pripojenie vhodná prípojka.
Hydraulická sústava traktora AXION
* Hydraulická sústava Load-Sensing s prietokom 110 l / min alebo voliteľne s150l/min pre účely s väčším množstvom dopravovaného oleja
* Až 4 mechanické alebo 5 elektronicky ovládaných rozvádzačov
* Na všetkých elektronicky ovládaných rozvádzačoch je možné pomocou CEBIS nastaviť čas a množstvo
* Externé ovládanie pre ovládacie prístroje na blatníkoch oboch zadných kolies
* Prípojky Load-Sensing na zadnej časti traktora voliteľné
* Ovládanie 2 ovládacích rozvádzačov pomocou ELECTROPILOT na viac funkčnej lakťovej opierke
* Ovládanie až 3 elektronických ovládacích rozvádzačov pomocou viacerých funkčných lakťových opierkach
* Až 30 HP prídavného výkonu motora pri odbere hydraulického výkonu vďaka CLAAS POWER MANAGEMENT pri AXION 810, 820, 840 a 850
* Hydraulická sústava Load-Sensing s prietokom 110 l / min alebo voliteľne s 150 l / min pre účely s väčším množstvom dopravovaného oleja
* Až 4 mechanické alebo 5 elektronicky ovládaných rozvádzačov
* Na všetkých elektronicky ovládaných rozvádzačoch je možné pomocou CEBIS nastaviť čas a množstvo
* Externé ovládanie pre ovládacie prístroje na blatníkoch oboch zadných kolies
* Prípojky Load-Sensing na zadnej časti traktora voliteľné
* Ovládanie 2 ovládacích rozvádzačov pomocou ELECTROPILOT na polyfunkčnej lakťovej opierke
* Ovládanie až 3 elektronických ovládacích rozvádzačov pomocou polyfunkčnej lakťovej opierky
* Až 35 k prídavného výkonu motora pri odbere hydraulického výkonu vďaka CLAAS POWER MANAGEMENT pri AXION 810, 820, 840 a 850
* Komfortné nastavenie funkcií ovládacích rozvádzačov pomocou CEBIS
Čelný a zadný vývodový hriadeľ
* Sériovo s otáčkami 540/1000 min-1
* Voliteľne 540/540 ECO + 1000 min-1
* Voliteľne vývodový hriadeľ závislý na pojazdovej rýchlosti
* Voliteľne čelný vývodový hriadeľ (1000 min-1)
* Spínač externého ovládania čelného a zadného vývodového hriadeľa
* Moderný riadiaci systém automatického zapínania a vypínania pohonu zadného vývodového hriadeľa
* Až 30 HP prídavného výkonu motora pri práci s vývodovým hriadeľom vďaka CLAAS POWER MANAGEMENT u AXION 810, 820, 840 a 850
Nastavenie výšky zdvihu pre automatické zapínanie pohonu vývodového hriadeľa s CEBIS
* Výkyvné tiahlo
* Pick-up-Hitch
* Štandardná ťažná hubica
* Automatická ťažná hubica, 38mm a 32mm
* Cuna C a CUNA D2 / 3
* Výkyvné tiahlo s guľovou hlavou
* Záves s guľovou hlavou
Kabína / Komfort
Vodiča AXION nič neprekvapí
Aj keď niekedy prejdete cez peň alebo kameň: AXION zabezpečí, že to pre Vás nebude nepríjemný zážitok. Pretože je to v tejto výkonovej triede jediný traktor na trhu, ktorý je vybavený kabínou plne odpruženou v štyroch bodoch. To je však len jeden príklad v každom ohľade vzornej koncepcie odpruženia.
* Sedadlo má pneumatické odpruženie a spevňuje Váš chrbát (Aj pri dlhšom sedení)
* Odpružená predná náprava zachytáva otrasy z prednej časti
* Vibrácie čelného a zadného zdvíhacieho závesu sú tlmené
Nová koncepcia osvetlenia mení noc na deň
Až 14 pracovných (z toho voliteľne 4 xenónové svetlomety) zaručujú dokonalé osvetlenie až do posledného kúta. Pre Váš stály úplný prehľad. Aj keď sa zotmie. Naviac sa môžete rýchlo a individuálne rozhodnúť, ktoré miesta majú byť osvetlené. Vďaka novému svetelnému terminálu s intuitívnym ovládaním.
Nový vstup
Vďaka priaznivému usporiadaniu nástupných schodíkov a možnostiam pridržiavania je výstup na AXION bezpečný a pohodlný.
Prednosti komfortu AXION:
* Dlhšie pracovné dni v obdobiach pracovných špičiek
* Uvoľnený a motivovaný vodič
* Lepšie trakcie v dôsledku odpruženia prednej nápravy
* Vyššia rýchlosť pohonu v dôsledku odpruženia kabíny
* Významné odľahčenie chrbta a svalov
* Dobrá produktivita práce aj večer a v noci
* Vylúčenie chybného ovládania v dôsledku logického usporiadania ovládacích prvkov
Nová, odpružená predná náprava
Nové paralelogramové vedenie je zárukou vyššej pojazdovej rýchlosti pri najväčšom nosnom zaťažení a súčasne zvýšené ťahové sily. Nevyhnutná údržba je obmedzená na 3 z hora prístupné tlakové maznice.
4-bodové odpruženie kabíny
Odpruženie odlišuje kabínu rozhodujúcim spôsobom. Vertikálne a horizontálne vibrácie sú účinne zachytávané v 4 bodoch. CLAAS výlučne ponúka tento systém odpruženia aby ste necítili nič, čo by kazilo Vaše potešenie z jazdy.
DRIVESTICK
Jedinečný DRIVESTICK
Možno ho ovládať intuitívne, umožňuje dokonalú kontrolu prevodovky HEXASHIFT, príp. CMATIC: DRIVESTICK. Tým patrí zložité a pohybovo náročné ovládanie prevodovky s konečnou platnosťou minulosti. K dokonalému radeniu a ovládaniu stačí len nepatrný dotyk prstov.
Ergonomicky dokonalá lakťová opierka
Bola celá novo vyvinutá, ponúka najlepšiu ergonómiu a je základným predpokladom uvoľnenej a účinnej práce: Nová viac funkčná lakťová opierka. Vznikla ako výsledok rozsiahlych analýz činností obsluhy v kabíne: často používané funkcie majú ovládanie na viac funkčnej lakťovej opierke, menej často používané funkcie sú ovládané z pravej bočnej konzoly.
Pomocou DRIVESTICK možno ovládať aj novú prevodovku CMATIC:
* Oranžovým tlačidlom sa aktivuje Tempomat
* Režim DRIVESTICK: zrýchlenie a spomalenie sa vykonáva zmenou otáčok motora a prevodového pomeru
* Manuálny režim: Mení sa len prevodový pomer, ovládanie otáčok motora sa vykonáva pedálom dodávky paliva
Prednosti pre Vás:
* Intuitívne ovládanie aj pri striedaní vodičov
* Pracujete bez záťaže a účinne
* Priebeh pohybov ovládate jednoduchými pohybmi ruky
* Dokonalé sústredenie na podstatné pracovné úlohy
* Uvoľnená poloha ruky aj za dlhých pracovných dní
* Ľahký chod ovládacích prvkov
* Žiadny relatívny pohyb medzi trupom a lakťovou opierkou v dôsledku fixácie na sedadle
CEBIS / CIS - palubný systém
Systém CIS poskytuje úplné informácie i s mechanickými ovládacími prvkami
Informačný systém CIS od CLAAS Vás plynulo informuje:
* Ak je AXION vybavený mechanickým ovládaním ovládacích prvkov, je CEBIS nahradený informačným systémom CIS integrovaným do prístrojovej dosky
* Displej systému CIS ponúka v kompaktnom dizajne rovnakú kvalitu obsluhy ako ovládací panel CEBIS: Všetky nastavenia môžu byť pohodlne vykonávané otočným tlačidlom a tlačidlom "ESC"
Systém CIS umožňuje nastavenie nasledujúcich funkcií:
* Body radenia radiacej automatiky prevodovky HEXACTIV
* Prevodový stupeň pre rozjazd prevodovky HEXACTIV
* Agresivitu reverzácie u prevodovky REVERSHIFT
* Nastavenie času a množstvo elektronických ovládacích prístrojov na ELECTROPILOT (voliteľné vybavenie)
* Funkcie palubného počítača, ako spracovaná plocha, spotreba paliva, plošný výkon
* Informácie o intervaloch údržby
Prednosti varianty vybavenie displejom CIS a mechanickými ovládacími prístrojmi:
* Vďaka stĺpiku A displeja a CIS sú všetky informácie prehľadné
* Nový stĺpik volantu riadenia s vratným zariadením spínača smerových svetiel
* Sériové vybavenie multifunkčnou lakťovou opierkou a DRIVESTICK pre ovládanie prevodovky
* Až 4 mechanické ovládacie rozvádzače s plávajúcou polohou
* Jednoduchá obsluha i v prípade striedania vodičov
Kto poznal CEBIS, nechce sa ho už vzdať
Použitím CEBIS našla prvotriedna technológia, ktorá sa už nespočetnekrát osvedčila u strojov LEXION a XERION, uplatnenie aj v novom traktore AXION. Tento technicky vyspelý ovládací panel pre traktory umožňuje celkovú kontrolu všetkých funkcií stroja na veľkom, dobre čitateľnom displeji a jednoduché ovládanie jedným otočným tlačidlom. Logický, prehľadný a funkčný. Ako všetko v novom AXION.
Čím sa líši CEBIS od iných traktorových ovládacích panelov:
* Iba 2 ovládacie prvky: "otočné tlačidlo" a "ESC"
* Jasné grafické znázornenie a zrozumiteľná symbolika
* Rýchly prístup k podmožnostiam prostredníctvom DIREKT ACCESS
* Sériovo inštalovaný monitor výkonov pre kontrolu plošného výkonu, spotreby paliva, dát výnosov
* Ľahko čitateľný farebný displej
* Zobrazenie v režime pozemnej komunikácie alebo poľné práce
Rýchly prístup do CEBIS s DIRECT Acces
Prednosti pre Vás:
* Stály prehľad o všetkých dôležitých postupoch a stavoch
* Jednoduché a intuitívne ovládanie
* Nič nie je ponechané náhode, stále máte všetko pod kontrolou
* Možnosť lepšieho sústredenia na prácu, pretože CEBIS Vás automaticky zbavuje záťaže
Inteligentné traktory Vám ušetria veľa času.
CLAAS SEQUENCE MANAGEMENT
Riadenie manévrovania na úvrati CSM Vás zbaví práce na úvrati. Náročné ovládacie postupy môžu byť zaznamenané a tlačidlom vyvolané. Zaznamenané sekvencie môžete zobraziť na ovládacom paneli CEBIS a spracovať.
* Zaznamenanie 2 sekvencií
* Aktivácia obidvoch sekvencií bočnými tlačidlami na viac funkčnej lakťovej opierke
* Zobrazenie pracovných postupov na ovládacom paneli CEBIS
* Dodatočné zmeny postupov CSM na ovládacom paneli CEBIS
Automatické ovládanie:
* Zadného zdvíhacieho závesu, čelného zdvíhacieho závesu
* Až 5 časovo riadených ovládacích rozvádzačov
* Zadného a predného vývodového hriadeľa. • prevodových stupňov a otáčok motora
* Pohonu prednej nápravy a uzáveru diferenciálu
* Odpruženie prednej nápravy
ISOBUS
Ovládací panel CEBIS traktora AXION slúži výhradne pre zobrazenie funkcií traktora. Pre ovládanie náradia spôsobilého pre ISOBUS spolu s AXION ponúka CLAAS systém Communicator. Kabeláž ISOBUS pre jednoduché pripojenie náradia sa dodáva priamo z výroby.
Údržba
Skracujeme doby údržby a predlžujeme ich intervaly.
Rýchla údržba vďaka dobrému prístupu
Tiež pri údržbe nový AXION jednoznačne boduje. Jednodielna kapota motora umožňuje vykonávať rýchlejšie všetky dôležité úkony servisu a údržby, ľahší zásah a bezproblémovú výmenu. Tak môžete údržbové práce vykonať niekoľkými jednoduchými manuálnymi zásahmi.
* Jednoduchá kontrola oleja
* Ľahšie doplňovanie
* Rýchlejšie vyčistenia filtračnej vložky vzduchového čističa, príp. jej výmena
* Bezproblémové čistenie čističa vzduchu kabíny
* Dobrá prístupnosť k jednotlivým chladičom
Nižšie náklady v dôsledku dlhších intervalov údržby
Nový AXION sa môže pochváliť predovšetkým dlhými intervalmi údržby. To znamená, že môžete veľakrát vychádzať na plnenie pracovných úloh a na údržbu je ešte veľa času. A nemusíte robiť tiež žiadne uzly na vreckovke, aby ste nezabudli na termín údržby. Pretože CEBIS alebo CIS preberá kontrolu a včas Vás upozorní.
Prednosti pre Vás:
* Máte prístup k najdôležitejším miestam údržby
* CEBIS alebo CIS Vás priebežne informuje o stave údržby
* Jednoduché údržbárske práce môžete bez problémov urobiť sami
* Dlhšie intervaly znamenajú viac času na vlastnú prácu
* Dlhé intervaly údržby tiež znamenajú: Nižšie náklady
GPS - Pilot
S GPS PILOT alebo EYE DRIVE môžete získať ďalšie peniaze.
Optimalizácia prevádzkových nákladov
Pokusy v rastlinnej výrobe dokazujú, že pri zväčšujúcom sa pracovnom zábere bez vybavenia systémom vedenia stop dochádza takmer denne k nárastu presahov. To predstavuje 7% motorovej nafty, strojných nákladov, hnojivá a látok na ochranu rastlín, ktoré môžu byť pomocou moderného paralelného navádzania ušetrené.
Zvýšenie kvality práce
Systémy riadenia CLAAS zbavujú vodiča záťaže. Predvídavo ho navádzajú požadovaným smerom, príp. automaticky navádzajú traktor na optimálnu jazdnú dráhu. Nedochádza k omylom a vodič sa môže sústrediť na nastavenie stroja - to je významný faktor ovplyvňujúci pracovný výsledok.
Korekčný signál podľa potreby
CLAAS svoju systémovú ponuku vyvinul tak, že ju kedykoľvek môžete rozšíriť podľa potreby. To sa týka ako technológie terminálu, tak aj využitia všetkých súčasných korekčných signálov.
GPS PILOT Omnistar HP
* Presnosť cca 5-10 cm
* Dvoch frekvenčných DGPS
* Korekčný signál je zachytený satelitmi
* Mesačné alebo ročné licenčné náklady na referenčný signál
GPS PILOT RTK
* Presnosť cca 2-3 cm
* Mobilný (dosah 3 km) alebo pevná referenčná stanica (dosah 20 km)
* Žiadne licenčné náklady
* Max. presnosť riadenia
* Referenčný signál môže byť prípadne inštalovaný miestnym podnikateľom
* Pre rýchle strojové alebo externé využitie
GPS PILOT Baseline HD
* Presnosť cca 5-10 cm
* Vlastné mobilné referenčné stanice
* Dosah 3-5 km
* Referenčný signál bez licencie
* Referenčná stanica môže byť súčasne využívaná niekoľkými strojmi
EYE DRIVE
* 3-D kamera inštalovaná vpredu na traktore
* Presnosť do 5 cm
* Hydraulická sústava systému riadenia môže byť kombinovaná S GPS PILOT
* Traktor kopíruje: riadky rastlín, koľajové riadky, brázdy, riadky pokosu
Pre viac informacii kliknite TU.
Technické parametre Claas Axion | |||||
AXION 850 | AXION 840 | AXION 830 | AXION 820 | AXION 810 | |
Motor | |||||
výrobca | DPS | ||||
počet valcov / sanie | 6 / TI | ||||
zdvihový objem (cm3) | 6788 | ||||
menovité otáčky (min-1) | 2200 | ||||
výkon pri menovitých otáčkach (ISO TR14396) (kW/k) | 171 / 233 | 156 / 212 | 149 / 203 | 139 / 189 | 125 / 170 |
maximálny výkon (ISO TR14396) (kW/k) | 175 / 238 | 157 / 213 | 145 / 197 | 132 / 180 | |
maximálny výkon s CPM (ISO TR14396) (kW/k) | 197 / 268 | 181 / 246 | - | 170 / 232 | 157 / 214 |
výkon pri menovitých otáčkach (ECE R 24) (kW/k) | 165 / 225 | 151 / 205 | 144 / 196 | 135 / 183 | 120 / 164 |
maximálny výkon (ECE R 24) (kW/k) | 169 / 230 | 154 / 210 | 154 / 209 | 142 / 193 | 129 / 176 |
maximálny výkon s CPM (ECE R 24) (kW/k) | 193 / 260 | 177 / 240 | - | 166 / 227 | 153 / 209 |
maximálny výkon pri otáčkach (min-1) | 2000 | ||||
konštantný výkon (min-1) | 600 | ||||
otáčky pri max. točivom momente (min-1) | 1500 | ||||
maximálny točivý moment (Nm) | 1020 | 950 | 905 | 895 | 792 |
elektronicky regulované vstrekovacie čerpadlo | sériovo | ||||
hrubý odlučovač nečistôt | sériovo | ||||
zásoba paliva v palivovej nádrži (HEXASHIFT/CMATIC) (l) | 503 | 503 / 377 | 407 | 407 / 377 | |
interval výmeny oleja (h) | 500 | ||||
Prevodové ústrojenstvo Hexashift | |||||
počet prevodových stupňov vpred / vzad | 24 / 24 | ||||
pojazdová rýchlosť (min./max.) u verzie 40 km/h (km/h) | 1,58 / 40 | 1,69 / 40 | 1,72 / 40 | ||
pojazdová rýchlosť (min./max.) u verzie 50 km/h (km/h) | 1,58 / 50 | 1,69 / 50 | 1,72 / 50 | ||
radenie zmeny smeru jazdy REVERSHIFT | sériovo | ||||
prevodové stupne radené pod zaťažením | 6 | ||||
elektricky ovládané rychlostné skupiny | 4 | ||||
HEXACTIV | sériovo | ||||
plazivé prevodové stupne (km/h) | 0,39 | 0,42 | 0,43 | ||
Prevodové ústrojenstvo Cmatic | |||||
plynulé prevody CMATIC | - | voliteľne | - | volitľne | |
pojazdová rýchlosť (min./max.) u verzie 40 km/h (km/h) | - | 0,05 / 40 | - | 0,05 / 40 | |
pojazdová rýchlosť (min./max.) u verzie 50 km/h (km/h) | - | 0,05 / 50 | - | 0,05 / 50 | |
radenie zmeny smeru jazdy REVERSHIFT | - | sériovo | - | sériovo | |
Zadná náprava | |||||
elektrohydraulické ovládanie uzávierky diferenciálu | sériovo | ||||
automatická uzávierka diferenciálu | sériovo | ||||
max. pneumatiky zadných kolies | 710 / 70 R42 | 710 / R38 | |||
Vývodový hriadeľ | |||||
viaclamelová spojka v olejovom kúpeli | sériovo | ||||
externé ovládanie zapnutia a núdzového vypnutia | sériovo | ||||
540 min-1 / 1000 min-1 | sériovo | ||||
540 min-1 / 540 min-1 (E)/1000 min-1 | voliteľne | ||||
vývodový hriadeľ závislý na pojazdovej rýchlosti | - | voliteľne | |||
vymeniteľná koncovka vývodového hriadeľu | sériovo | ||||
počet drážok | 6 /21 | ||||
Pohon kolies prednej nápravy | |||||
elektrohydraulické ovládanie | sériovo | ||||
automatika radenia pohonu prednej nápravy | sériovo | ||||
max. uhol vychýlenie kolies | 55° | ||||
uhol závleku kolies | 5° | ||||
uhol odklonenia kolies | 10° | ||||
polomer zatáčania (m) | 5,19 | 5,16 | 5,15 | ||
rozchod kolies (mm) | 1996 | 1995 | 1968 | ||
s pneumatikami | 480/ 70 R30 | 16.9 R30 | 16.9 R28 | ||
viaclamelová spojka v olejovom kúpeli | sériovo | ||||
Odpruženie prednej nápravy PROACTIV | voliteľne | ||||
výkyvné blatníky | sériovo | ||||
Hydraulická sústava | |||||
hydraulický okruh PFC | sériovo | ||||
výkon pri menovitých otáčkach štandardne (voliteľne) (l/min) | 110 (150) | ||||
max. pracovný tlak (bar) | 200 | ||||
regulácia množstva | sériovo | ||||
páka s krížovým ovládaním ELECTROPILOT | voliteľne | ||||
Zadný zdvíhací záves | |||||
max. zdvíhacia sila (kg) | 10229 | 9676 | 9460 | ||
priebežná zdvíhacia sila pri 610 mm (kg) | 6251 | ||||
dráha zdvíhania (mm) | 850 | ||||
tlmenie kmitov | sériovo | ||||
aktívna regulácia prešmyku | voliteľne | ||||
zásuvka 25 A | sériovo | ||||
Čelný zdvíhací záves | |||||
zdvíhacia sila (t) | 3,3 / 5,4 | ||||
čelný vývodový hriadeľ s otáčkami 1000 min-1 | voliteľne | ||||
externé ovládanie | voliteľne | ||||
hydraulické prípojky | max. 5 | ||||
zásuvka prívesu | sériovo | ||||
Kabína | |||||
CEBIS s elektronicky ovládanými rozvádzačmi | sériovo | ||||
CIS s mechanicky ovládanými rozvádzačmi | sériovo | ||||
klimatizačné zariadenie | sériovo | ||||
automatické klimatizačné zariadenie | voliteľne | ||||
sedadlo spolujazdca | sériovo | ||||
chladiaci box | sériovo | ||||
Rozmery | |||||
pneumatiky zadných kolies | 620 / 70 R42 | 20.8 R42 | 20.8 R38 | ||
pneumatiky predných kolies | 480 / 70 R30 | 16.9 R30 | 16.9 R28 | ||
dĺžka s celným závažím a vávesným zariadením (mm) | 5721 | ||||
stred zadnej nápravy - horná hrana kabíny (mm) | 2278 | ||||
celková výška (mm) | 3203 | 3153 | |||
rázvor (mm) | 2985 | ||||
rozmer zadná náprava - dolné tiahla (mm) | 1353 | ||||
Hmotnosti (so štandardnými pneumatikami / s náplňov oleja a paliva / bez vodiča) | |||||
pneumatiky zadných kolies | 580 / 70 R42 | 20.8 R42 | 20.8 R38 | ||
pneumatiky predných kolies | 480 / 70 R30 | 16.9 R30 | 16.9 R28 | ||
hmotnosť bez prídavných závaží (kg) | 8098 | 7416 | 7396 | 7238 | 7148 |
hmotnosť prídavných závaží max. (kg) | 1704 | ||||
rozdelenie hmotnosti s prídavnými závažiami (vzadu / vpredu) (%) | 50 / 50 | 49 / 51 | 48 / 52 | ||
povolená celková hmotnosť (verzie 40 km/h) (kg) | 14000 | 12000 | |||
povolená celková hmotnosť (verzie 50 km/h) (kg) | 12000 | ||||
Svetlá výškáa | |||||
predná náprava (mm) | 587 | 568 | |||
zadná náprava (bez výkyvného tiahla) (mm) | 564 | 515 |
Aktuálne informácie z AgroExpo priamo na Váš e-mail.